We gaan voor de ideale klantbeleving

Bij woonbelevingscentrum LIV Nijmegen doorlopen kopers van een nieuwbouwwoning het hele aankoopproces voor de inrichting van hun woning. Gerrit Heldoorn en Arnet Calis nemen ons mee in een inspirerende omgeving. “Hier zijn vier modelwoningen ingericht en vind je 1400m2 aan wooninspiratie. Van koken tot baden en advies over tegelwerk, tot het aanleggen van je tuin. Hier adviseren we mensen in een inspirerende omgeving”, legt Arnet Calis uit. 

Belevingscentrum

Arnet is coördinator sanitair en eindverantwoordelijk voor LIV in Nijmegen en Versan in Genemuiden. Gerrit Heldoorn heeft in LIV Nijmegen de dagelijkse leiding als teamleider. Bij het binnenlopen valt de grote ontvangstbalie, ruime hal en het fraaie design van het belevingscentrum direct op. “Op deze locatie komen ook andere klanten van bouwprojecten waar Van der Sluis niet bij betrokken is. LIV Nijmegen is een project van vijf partners: Klok Groep, Trebbe Bouw, Keukendesign Nijmegen, LIV Wooncoach en Van der Sluis,” vertelt Arnet. 

Keuzes

“Wij vinden kwaliteit belangrijk. Niemand zit te wachten op materialen die snel defect gaan. Daarom verkopen we hier A-merken en producten waar we volledig achter staan. Bij de aankoop van een nieuwbouwwoning moeten mensen veel keuzes maken. De eerste keuzes hebben betrekking op het ruwbouw proces. Een wooncoach begeleidt mensen daarbij. Daarna komt de keuze voor sanitair, keuken en tegelwerk. Maar ook de vloer- en wandafwerking worden niet vergeten. Als dat gelukt is kunnen mensen ook nog hun tuin laten aanleggen. Inclusief veranda. Mensen nemen vaak twee dagen voor het hele proces, want er komt veel op ze af. Wie van ver komt, kan blijven overnachten in een hotel hier in de buurt.” 

Betrokkenheid

“In ons werk is verwachtingsmanagement erg belangrijk”, gaat Arnet verder. “Met behulp van 3D-tekenprogramma’s en de inrichting van modelwoningen krijgen klanten een realistisch beeld van de mogelijkheden. Ze zien hoeveel extra ruimte je creëert met een uitbouw of wat openslaande deuren doen met een woonkamer. Wij denken als een installateur en houden natuurlijk rekening met de aansluitingen. Zo adviseer je geen inbouwkranen in een betonnen wand. Ook de bouwplanning is bij ons bekend.” 

Werkwijze

Met een team van dertien tekenaars en adviseurs is het hier prettig werken, vervolgt Gerrit. “Je zit hier letterlijk met de klant aan de keukentafel. Met links de keukens en rechts de badkamers. In het woonbelevingscentrum is de brasserie het warme middelpunt. Klanten krijgen hier een heerlijke lunch aangeboden. De brasserie wordt gerund door Pluryn waar mensen werken met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat vinden we een mooi initiatief. We behandelen iedereen op een gelijke manier. Door goed te luisteren en eerlijk advies te geven, win je het vertrouwen van de klant. Dat betekent soms ook dat ‘nee’ een antwoord is. We leggen wel uit waarom. Maar we doen altijd wat we zeggen en daar krijg je uiteindelijk waardering voor terug”, besluit Gerrit.